• 1875 Oprichting Wynmalen & Hausmann

    Wynmalen & Hausmann wordt in 1875 opgericht en ingeschreven in het Handelsregister Rotterdam als “Handelsbedrijf in technische goederen”
  • 1901 Rotterdam

    "Gezicht op ons nieuw magazijn en de Regentesse brug."
  • 1964 Start divisie Industrie

    Door uitbreiding van de deskundigheid op het gebied van transportmaterieel, wordt in 1964 binnen W&H een divisie Industrie opgericht
  • 1977 Start Nemaasko

    In Maasbracht opent Nemaasko haar deuren, gericht op levering en onderhoud van grondverzetmaterieel. In 1998 wordt Nemaasko onderdeel van de Wynmalen & Hausmann bedrijven.
  • 1977 Start Bouwmachines Hoogerheide

    In Hoogerheide start Bouwmachines Hoogerheide, gericht op levering en onderhoud van grondverzetmaterieel en bouwmachines. In 1998 wordt Bouwmachines Hoogerheide onderdeel van de Wynmalen & Hausmann bedrijven.
  • 1981 Importeurschap Liebherr

    In 1981 wordt het importeurschap van Liebherr verworven. Liebherr, dat dan al een reputatie heeft opgebouwd op het gebied van kwaliteit, duurzaamheid, efficiency en innovatie, is nog steeds één van de A-merken die door W&H worden vertegenwoordigd. Daar zijn wij trots op!
  • 1998 Start Purmerend

    W&H bouwt haar landelijk netwerk niet alleen uit door een aantal succesvolle overnames, maar óók door een nieuwe vestiging op te starten in Purmerend.
  • 2011 Overname W&H door Wim van den Heuvel

    Door een succesvolle management buy-out, is Wim van den Heuvel (op dat moment al 8 jaar directeur van de onderneming) voor 100% eigenaar geworden van Wynmalen & Hausmann.
  • 2013 Nieuwbouw Heteren

    Door de groei van de organisatie, barst de locatie in Heteren bijna uit haar voegen. Er wordt besloten in Heteren een nieuwe locatie te bouwen, die niet alleen ruimte biedt voor een verdere groei en professionalisering van de organisatie, maar tevens voorzien is van alle (technische en logistieke) faciliteiten om deze groei te ondersteunen.
Nieuwsoverzicht
Nieuwsarchief
Persberichten
 

L506 compact Duiveltje in en uit een doosje  |  3-12-2015

De nieuwe Liebherr L506 Compact is een nieuw type 6 T laadschop die alle bekende sterktes van de Liebherr-wielladers combineert met een extra nieuwe eigenschap...



 
Nieuwe Liebherr L506 Compact
De nieuwe Liebherr L506 Compact is een nieuw type 6 T laadschop die alle bekende sterktes van de Liebherr-wielladers combineert met een extra nieuwe eigenschap: minimale afmetingen met een cabinehoogte bij maximale capaciteit en comfort voor de machinist.

De cabine op deze machine is opvallend ruim en breed en het grote oppervlak van de cabineruiten biedt de machinist continu volledig zicht op het werk. De machine is gebouwd voor krappe toepassingen, maar soms is de beschikbare ruimte erg beperkt. Zo werden bij de firma F&B Overslag BV in Maurik extra eisen gesteld bij het verwerken en laden van schroot in containers. Om dit op efficiënte wijze en met voldoende laadvermogen te kunnen doen, moest de nieuwe machine in de 20 ft containers kunnen rijden om het materiaal tot achterin de containers te kunnen beladen.
 
    
MAATWERK

Liebherr importeur Wynmalen & Hausmann liet zich niet afschrikken door deze eisen en ging aan de slag. In de werkplaats in Heteren (Gld) werd een Liebherr L506 compact afkomstig van Liebherr Bischofshofen in Oostenrijk aangeleverd. Op basis van het nodige meet- en uitzoekwerk werd de cabinehoogte nog verder verlaagd en werden speciale, massieve banden gemonteerd. Het resultaat: een stuk maatwerk tot op de centimeter! Van een afstand lijkt het niet te passen, maar dichterbij bekeken, past het precies. Ook buiten de containers, op het terrein, bewijst de machine continu haar diensten. De knikbesturing maakt kort draaien mogelijk waardoor materiaal snel in de diverse bunkervakken geladen of gelost kan worden. De machine verzet nog flink wat werk, want de laadbak doet niet veel onder voor diverse duidelijk grotere machines. Net als bij de overige hydrostatisch aangedreven Liebherr-laadschoppen biedt ook deze Liebherr een opvallend gunstige verhouding tussen eigen gewicht, laadvermogen en duwkracht.

 COMPACT
De plaatsing van de motor dwars achterin is mogelijk door de hydrostatische aandrijving en daardoor kan deze motor ook meteen dienstdoen als ballastgewicht. Kortom: een extra compacte, logistieke dienstverlener die op allerlei gebieden zijn mannetje staat.

Meer informatie:
www.wynmalenhausmann.nl en
www.tdbbevrachtingen.nl.